Joan Isaac

dimecres, 16 d’agost del 2017

32 METRES QUADRATS D'IN, INDE, INDEPENDÈNCIA !!!

Lió és una ciutat del Sud-est de França, de bulevards amples i parcs magnífics, i amb una certa lluminositat mediterrània. La proximitat dels Alps li confereix un clima fred a l'hivern i calorós i xafogós a l'estiu. Dos rius de dimensions quasi marines, amplíssims i cabalosos, el Rhone i el Saône, conflueixen al centre de la ciutat, per on llisquen mandrosament per lliurar les seves aigües a la mare Mediterrània. Les ciutats amb rius sempre m'han produït una fascinació especial, sobretot els seus ponts d'arquitectura diversa. Sovint quan els travesses passes d'un món a un altre: canvia la gent i el paisatge. A les ribes d'aquests rius, perfectament arrenglerades, hi mandregen grans barcasses, testimoni encara viu del transport fluvial de mercaderies. Avui han esdevingut bars i restaurants deliciosos que conviden a badar tota una tarda i deixar-se despentinar per una brisa lleu i agradable. La meva filla viu i treballa a Lió. És un exemple clar d'una generació molt preparada que ha hagut de marxar per guanyar-se el seu futur personal i laboral. Acaba de mudar-se, per viure-hi sola,  a un petit apartament de 32 metres quadrats situat a una mena d'eixample on abunden els bars d'estètica parisenca, amb terrasses amb petites tauletes rodones i cadires de reixeta trenada i tendals vermells amb lletres daurades. Ha aconseguit finalment la seva plena independència, el seu espai propi, i el seu univers personal. És feliç de ser finalment ella i la seva circumstància. Als seus 32 metres quadrats d'independència declarada unilateralment, sense haver de pactar amb ningú ni negociar res. Ha votat en un referèndum vinculant amb ella mateixa i ha guanyat per àmplia majoria. El mateix referèndum que vaig guanyar jo als dinou anys quan vaig firmar el meu primer contracte d'arrendament d'un petitíssim apartament al barri de Sarrià de Barcelona. El món era meu i jo portava les regnes de la meva vida finalment, com ara ella porta les de la seva. IN, INDE, INDEPENDÈNCIA !!!


(Joan Isaac, Juliol 2017)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada