Joan Isaac

dimecres, 16 d’agost del 2017

EL PARE, JO I EL FUTBOL

El nexe més fort que em va unir al meu pare va ser, sens dubte, el futbol. Tots guardem a la memòria imatges de petits que s'han quedat per sempre dins nostre. Tot i llunyanes, no són imatges boiroses, sinó ben clares i diàfanes, com si fossin recents. Recordo perfectament el dia que el pare em va portar a la inauguració del Camp Nou. Em duia a coll i m'agafava pels genolls perquè no caigués. Amb els meus pantalons curts, jo veia el món com des d'una talaia, i em sentia el nen més feliç del món. Una riuada de gent omplia l'avinguda que unia la Diagonal amb el Gol Nord de l'estadi. Una emoció immensa em va envair en veure el camp, d'un verd esplendorós. Tot em semblava gegantí i inabastable. Milers de coloms sobrevolaven l'estadi, mentre se sentien les veus cridaneres d'homes amb americanes blanques i cistells de palla que cridaven: "Al rico chupón caramelo ..", "Al rico frigolín helado..". Aquells caramels eren cilindres de colors. Cada color indicava un gust. Recordo que duraven tot el partit, eren deliciosos com la vida en aquells instants. El pare era un home seriós, no acostumava a exterioritzar els seus sentiments, ni els bons ni els dolents. No era un home carinyós, li costava abraçar i fer petons. A mi només m'abraçava i em besava al camp del Barça. Eren unes abraçades intenses i uns petons sorollosos. El pare ja no hi és, però recordo l'última abraçada i em ressona encara un “Gooool!!!” llarguíssim que li va sortir del cor. No sé contra qui jugàvem, pare, però el que sí que sé és que mai més ningú no m'ha abraçat com tu ho feies...

(Joan Isaac, Maig 2017)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada